lørdag, februar 04, 2006

Memetrackers

Memetrackers er et nyt begreb for 2.0 nyhedsservices som eks
Memeorandum
Megite
Chuquet
Blogniscient

Jeg bruger selv dagligt memeorandum til at tjekke hvad der diskuteres på nettet, primært omkring web 2.0 og nye tjenester.
Memetrackers adskiller sig fra eks google news ved at være fokuseret på nyheder fra blog post (bloggosphere), og baserer deres automatisk ranking på citater og tracebacks mellem disse blogs. Faktisk er det ikke helt gennemskueligt hvordan disse top nyheder bliver prioritet, men i de fleste tilfælde virker det fint og jeg får de nyheder - blandt med alm netsladder og rygter - som jeg har brug for. Nyhederne er opsat på en sådan måde at man kan se hvilke top blogger der har kommenteret på artiklen så det er nemt at tjekke ´kilderne´.
Ikke at jeg helt har opgivet Technorati, Google news og Slashdot m.fl - men nu er det Memeorandum jeg har som min "startside".

(Ordet memetrackers findes ikke i wikipedia så nu har jeg submitted det og håber det slår igennem!!)

- Thomas Elton


hit tracker

Comments: Send en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?