tirsdag, november 08, 2005

Digg Effect- web 2.0 brugere er ikke som de andre ...

Web 2.0 tjenester er nok stadigvæk for web 'nørder' og derfor er trafikmønsteret anderledes end fra almindelige websites.
Flickr Photo

Digg er en tjeneste hvor brugerne tilmelder bookmarks og hvor andre så kan rate disse bookmarks. Ligger et site øverst på Digg får man en masse trafik. Tech-recipes har været så heldige at ligge i toppen af Digg og har analyseret hvordan trafikken ser ud.
Konklusionen er at web 2.0 brugere ikke er som de andre:

1) klikker ikke på banners
2) bruger ikke Alexa
3) giver ikke flere brugere, kommentare eller indlæg
...
4) web 2.0 brugere surfer mindre i weekender
9) har ingen indvirkning på google-rank
10) sider fra Digg bliver hurtigt posted til andre bookmark services

læs mere http://www.tech-recipes.com/blog217.php

Spændende om andre kan bekræfte denne 'digg effekt' og om den vil blive mindre jo flere almindelige brugere der anvender web2.0 sites.

- Thomas Elton



Comments: Send en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?